ADULTS50+ O projekcie

 

Projekt "Edukacja i życie dorosłych w wieku 50+ po pandemii COVID-19. Nowatorskie narzędzia wspomagające" jest odpowiedzią instytucji działających w sektorze "Edukacja dorosłych" na potrzeby osób, które zmagają się z negatywnymi skutkami pandemii. Zmieniła ona sposób życia wszystkich ludzi na ziemi. Duża część Europejczyków musiała ograniczyć

kontakty społeczne, dostosować się do nowych sposobów wykonywania pracy zawodowej, ale przede wszystkim - zmagała się ze stresem z powodu własnej choroby, choroby bli skich osób, a nierzadko również tragedii utraty krewnych i przyjaciół. W okresie, w którym powstawał niniejszy projekt, Europa wychodziła z trzeciej fali pandemii, prowadzone były szczepienia - w związku z którymi duża część osób dorosłych również przeżywała niepokój, następowało stopniowe zmniejszanie profilaktycznych restrykcji. Nasze życie nadal jednak w dużej mierze toczyło się w sferze on-line. Organizacje uczestniczące w niniejszym projekcie przeanalizowały wszystkie opisane czynniki i przeprowadziły badania potrzeb dorosłych Polaków, Słowaków, Łotyszy, Portugalczyków i Hiszpanów (po 500 osób w każdym kraju, po 250 K i M), zwracając uwagę na aspekty związane z ich dobrostanem psychicznym i fizycznym. Nasze badania na grupie 2500 osób wykazały, że osoby w wieku 50+ w największym stopniu potrzebują wsparcia w powrocie do równowagi psychicznej i zdrowia fizycznego. Jako instytucje zajmujące się m.in. niezawodową edukacją pozaformalną dorosłych wypracowaliśmy wspólnie rozwiązanie, które chcemy skierować do wszystkich dorosłych, a szczególnie do osób w wieku 50+, które poszukują wsparcia w odzyskaniu dobrostanu fizycznego i psychicznego, wykorzystując do tego działania edukacyjne. Wykorzystamy do tego nośnik, który stał się bezpowrotnie stałym elementem naszego życia - Internet. W ramach niniejszego projektu stworzymy platformę on-line w językach: angielskim, polskim, portugalskim, hiszpańskim,

łotewskim i słowackim, w ramach otwartych zasobów edukacyjnych, z licencją otwartą umożliwiającą ogółowi odbiorców stosowanie, ponowne wykorzystanie i dostosowywanie tych zasobów oraz dzielenie się nimi, z możliwością opracowania kolejnych wersji językowych. Platforma będzie zawierała: - minimum 10 kursów e-learningowych(4 kursy wykorzystujące

różne formy dbania o kondycję fizyczną: zumba, joga, program "Zdrowy kręgosłup i stawy", trening siłowy i wytrzymałościowy; zdrowe gotowanie i pieczenie bazą naszego zdrowia; kurs mindfulness - sposobów odzyskiwania równowagi; kurs życia w harmonii z naturą; 2 kursy DIY sięgające po różnorodne techniki pracy; kurs komunikacji w Internecie służącej zdrowiu i równowadze psychicznej "Wyraź siebie w sieci"), - kanał z poradami dotyczącymi m.in.:

radzenia sobie ze stresem, radzenia sobie z innymi negatywnymi emocjami, bezpiecznego poszukiwania kontaktów społecznych w sieci, bezpiecznego korzystania z Internetu, efektywnej komunikacji (również on-line) i inne; - funkcję udziału on-line w czasie rzeczywistym w bezpłatnych zajęciach edukacyjnych (niezawodowych) dla dorosłych w naszych  organizacjach - w modelu blended learning/e-learning - bibliotekę adresów internetowych dających bezpłatny dostęp on- line do: np. e/audio-booków, wydarzeń kulturalnych (np. spektakle teatralne), dzieł kultury (np. galerie, muzea on-line),  spotkań grup zainteresowań, grup wsparcia itd. Jesteśmy przekonani, że narzędzie to przyniesie odpowiedź na potrzeby wielu dorosłych, w tym szczególnie osób w wieku 50+, które zmagają się z negatywnymi skutkami pandemii COVID-19 w swoim życiu. Co więcej, w narzędziu tym widzimy jeszcze jeden potencjał - dotarcie z formami edukacji pozaformalnej do ogromnej liczby osób, które do tej pory z racji różnorodnych ograniczeń - np. geograficznych, finansowych - nie mogły z niej korzystać. Projekt ma zatem potencjał przyczynić się do włączenia w niezawodową, pozaformalną edukację

dorosłych wielu osób, które do tej pory z nie mogły z niej korzystać.

 

About project:

 

The project "Education and life of adults aged 50+ after the COVID-19 pandemic. Innovative supporting tools" is a

response of institutions operating in the "Adult education" sector to the needs of people struggling with the negative

effects of the pandemic. It changed the way of life for all people on earth. A large part of Europeans had to limit their social

contacts, adapt to new ways of working, but most of all - they struggled with stress due to their own illness, illness of close

people, and often also the tragedy of losing relatives and friends. At the time of this project, Europe was recovering from

the third wave of the pandemic, vaccination was carried out - which caused anxiety in many adults, and there was a

gradual reduction of preventive restrictions. However, our life was still largely online. The organizations participating in this project analyzed all the factors described above and conducted research on the needs of adult Poles, Slovaks,

Latvians, Portuguese and Spanish (500 people in each country, 250 F and 250 M), paying attention to aspects related to their mental and physical well-being . Our research on a group of 2,500 people showed that people aged 50+ most need support in returning to mental balance and physical health. As institutions dealing, inter alia, with non-professional and

non-formal adult education, we have developed a solution that we want to address to all adults, especially people aged 50+ who seek support in regaining physical and mental well-being, using educational activities. We will use a medium that has irretrievably become a permanent element of our lives - the Internet. As part of this project, we will create an

online platform in the following languages: English, Polish, Portuguese, Spanish, Latvian and Slovak, as part of open educational resources, with an open license enabling the general public to use, reuse, adapt and share these resources, with the possibility of developing further language versions. The platform will include: - a minimum of 10 e-learning courses (4 courses using various forms of caring for physical condition: zumba, yoga, "Healthy spine and joints" program, strength and endurance training; healthy cooking and baking as the basis of our health; mindfulness course - ways of regaining balance; a course of living in harmony with nature; 2 DIY courses using various techniques; Internet communication course for health and mental balance "Express yourself online"), - a channel with advice on, among others: coping with stress, coping with other negative emotions, safe search for social contacts on the Internet, safe use of the Internet, effective communication (also on-line) and others; - the function of on-line (real-time) participation in free educational (non-professional) classes for adults in our organizations - in the blended learning model, - a library of internet addresses providing free on-line access to: cultural events (e.g. theater performances), works of culture (e.g. galleries,

online museums), meetings of interest groups, support groups, etc. We are convinced that this tool will respond to the needs of many adults, especially people aged 50+ who are struggling with the negative effects of the COVID-19 pandemic in their lives. What's more, we see another potential in this tool - reaching a huge number of people with forms of non-formal education, who until now, due to various limitations - e.g. geographic or financial - could not use it.

Therefore, the project has the potential to contribute to the inclusion of many people in non-formal adult education who have not been able to benefit from it so far.

WOMEN 55+ Spotkania

Kick-Off - Polska

Dnia 22 czerwca 2021 roku w Zielonej Górze odbyło się spotkanie inaugurujące projekt programu Erasmus +, którego Beneficjentem jest Zakład Doskonalenia Zawodowego w Zielonej Górze. Projekt noszący tytuł Women 55+ vs. Covid-19 dedykowany jest kobietom, które ukończyły 55 rok życia, a które na skutek różnorodnych czynników powiązanych z pandemią (np. redukcja lub pozbawienie zatrudnienia, wzmożone napięcie emocjonalne w rodzinie lub środowisku pracy itp.) doświadczyły załamania, bezsilności lub bezradności. Projekt, wychodząc naprzeciw potrzebom kobiet zmagających się z będącymi pokłosiem pandemii trudnościami, zapewnia im wsparcie w obszarze pomocy psychologicznej jak również w obszarze rozwoju kompetencji osobistych i społecznych.

 W spotkaniu udział wzięli partnerzy projektowi z 4 organizacji pochodzących z Polski, Słowacji, Łotwy oraz Hiszpanii. Z przyczyn związanych z obostrzeniami wprowadzonymi z tytułu pandemii Covid-19 na spotkanie nie dotarł partner z Turcji. Przybyłych na spotkanie gości podjęli przedstawiciele biura zarządu Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Zielonej Górze. Podczas spotkania Koordynator Projektu szczegółowo omówił założenia i cele projektu, formy ich realizacji, pomysły związane z wdrożeniem i promocją, a także przedstawił plan opracowania produktów projektu. Co więcej, partnerzy ustalili sprawy związane z harmonogramem spotkań międzynarodowych, dokumentacją projektową oraz formami komunikacji pomiędzy powołanymi na potrzeby prawidłowego działania projektu drużynami projektowymi. Tytułem zakończenia spotkania partnerzy podjęli dyskusję na temat sposobów niwelowania możliwych zagrożeń i problemów podczas realizacji projektu. 

Po spotkaniu, przed partnerami projektu staną liczne zadania do zrealizowania. Jednym z pierwszych jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleniowego spotkania dla trenerów projektu. To poważne i odpowiedzialne zadanie zostało wyznaczone partnerowi z Turcji, a o jego efektach mamy nadzieję poinformować już w październiku.

Inauguracja projektu Women 55+ vs. Covid-19, a także wypracowane podczas spotkania pomysły, dały nadzieję na sukcesywne wznowienie działań projektowych w ramach programu Erasmus +, które w ostatnich miesiącach na skutek pandemii zostały silnie zakłócone w całej Europie. 




C1 - Turcja

 

Program szkoleniowy prowadzony odrębnie dla psychologów i odrębnie dla instruktorów sztuki. W programie bierze udział po 4 psychologów z każdej organizacji, w tym przyjmującej, i

po 4 instruktorów sztuki, w tym z org. przyjmującej.

Celem jest udział uczestników w szkoleniu opartym na wymianie dobrych praktyk między psychologami/instruktorami sztuki w zakresie:

- rozwijania kompetencji osobistych, społecznych, umiejętności uczenia się z wykorzystaniem warsztatów kreatywno-artystyczno-psychologicznych

- zwiększania włączenia społecznego z wykorzystaniem warsztatów kreatywno-artystyczno-psychologicznych

- wzbudzania refleksji nt. wartości europejskich z wykorzystaniem warsztatów kreatywno-artystyczno-psychologicznych

Psychologowie odbędą wspólny trening intrapsychiczny i interpersonalny (2 dni), na bazie których możliwe stanie się dzielenie się metodami pracy psychologicznej w ww. zakresach

(po 1 dniu warsztatów na każdy zakres). Treningi przez 2 pierwsze dni prowadzi psycholog z organizacji przyjmującej niezaangażowany do realizacji projektu, następnie koordynuje on

prace nad wymianą dobrych praktyk i stworzeniem "Zbioru wskazówek", który powstanie jako rezultat tej mobilności.

Z kolei osoby prowadzące program dla instruktorów są sami instruktorzy. Każdy z nich zaprezentuje pozostały te techniki, które sam będzie wykorzystywał na prowadzonych przez

siebie warsztatach. Podczas programu szkoleniowego instruktorzy sztuki naukę tych form artystycznych, których nie znają (z tego powodu spotkanie odbywa się w Turcji, ponieważ

krosna i ramy do tkania dywanów nie mogłyby zostać przewiezione na szkolenie do innego kraju; pozostałe techniki artystyczne nie wymagają tak dużych przedmiotów - np. szydełko,

włóczka itp.). Każdego dnia szkolenia będą prezentowane techniki artystyczne z dwóch warsztatów (5 dni po 2 warsztaty, w sumie 10).

Celem tego szkolenia (zarówno dla psychologów, jak i dla instruktorów sztuki) jest stworzenie "bazy" do dalszego, rozłożonego w czasie, szkolenia on-line, które będą prowadzili

psychologowie/instruktorzy zaangażowani do realizacji projektu. Szkolenia on-line będą służyły temu, aby pogłębiać wymianę dobrych praktyk i umiejętności trenerskie psychologów i

instruktorów sztuki.

Rezultatem działania ma być poszerzenie - na drodze wymiany dobrych praktyk - kompetencji zawodowych psychologów i instruktorów sztuki zaangażowanych do realizacji projektu.

 

C2 - Słowacja

 

Celem działania jest:

1) to, aby poprzez wspólne działania w międzynarodowym gronie uczestniczki nawiązały współpracę, skorzystały z posiadanych kompetencji komunikacyjnych i rozwinęły je, otworzyły

się na współpracę w międzynarodowej grupie itd. - pomogą w tym zajęcia prowadzone pierwszego dnia przez edukatorów uczestniczących w projekcie w organizacji przyjmującej (w

każdej grupie min. 1 instruktor)

2) drugiego dnia działania zadaniem uczestniczek będzie wspólne pochylenie się nad jedną z wartości europejskich: POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBY LUDZKIEJ; dyskusja o

tym, co przez to rozumieją, czym się wyraża POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBY LUDZKIEJ; czy wg nich w ich kraju jest ono przestrzegane. Istotnym elementem w tym dniu pracy

będzie doświadczanie europejskiej wartości dodanej. Zwieńczeniem prac tego dnia będzie próba ustalenia wspólnego dla danej grupy przesłania na temat POSZANOWANIA

GODNOŚCI OSOBY LUDZKIEJ

3) ww. przesłanie zostanie zaprezentowane na forum uczestniczek działania i pozostałych uczestniczek projektu z organizacji przyjmującej - będzie to miało miejsce ostatniego,

piątego dnia działania. W trzecim i czwartym dniu działania uczestniczki w obrębie swoich grup będą musiały wykonać pracę bądź zbiór prac za pomocą jednej z technik:

DECOUPAGE/ MALOWANIE NA SZKLE/ ZDOBIENIE WYDZIERANYM PAPIEREM/ KREATYWNA FOTOGRAFIA CYFROWA Z WYKORZYSTANIEM SMARTFONÓW (przydział na

podstawie losowania). W każdej grupie dojdzie do procesu uczenia się od siebie nawzajem, ponieważ daną technikę będą prezentować uczestniczki z kraju wiodącego (w razie

potrzeby wspomagane przez instruktorów)

4) piątego dnia każda z grup przygotuje swoje prace do ekspozycji, a następnie odbędzie się wernisaż prac wraz z panelem dyskusyjnym dotyczącym wystawianych prac i ich

przesłań.

Zakładane rezultaty dot. uczestniczek to:

- wzajemne poznanie uczestniczek z różnych krajów, ich strategii komunikacyjnych, refleksja nad wspólnotą doświadczeń wobec COVID-19 niezależnie od miejsca zamieszkania i nad

wewnętrzną siłą każdej uczestniczek

- poznanie historii, ustroju, aktualnej polityki i in.kontekstów wpływających na POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBY LUDZKIEJ aktualnie w krajach uczestniczek

- dzięki współpracy w międzynarodowym gronie: integracja uczestniczek z różnych krajów, rozwijanie ich kompetencji osobistych i społecznych, rozwój umiejętności uczenia się

- wzrost ich świadomości i refleksji w temacie POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBY LUDZKIEJ poprzez wspólne refleksje i przygotowanie artystycznego przekazu

- zapoznanie z ww. technikami artystycznymi

- zwiększenie stopnia włączenia społecznego uczestniczek działania, ich pewności siebie, poczucia wartości, gotowości do prezentowania swoich poglądów

- zwiększenie kreatywności i ekspresji artystycznej

- zwiększenie umiejętności komunikowania się w j. ang.

- zbudowanie relacji pomiędzy kobietami znajdującymi się w zbliżonej sytuacji

Uczestniczkami mobilności będzie - z każdej organizacji wysyłającej - 5 spośród 30 uczestniczek projektu z grupy A bądź B oraz 5 spośród 30 uczestniczek projektu z grupy C bądź D

(rekrutacja jest przedstawiona w dalszej części wniosku, charakterystyka uczestniczek projektu we wcześniejszej części wniosku), w sumie po 10 (z 60) uczestniczek z każdej

organizacji wysyłającej. Do udziału w programie zrekrutowane zostaną również uczestniczki z org.przyjmującej - po 5 K z grupy A, B, C, D (łącznie 20 K). W sumie w działaniu weźmie

udział 60 K, które zostaną podzielone na 5 zespołów liczących po 12 osób. W każdej grupie znajdą się min. 2 K z każdej organizacji uczestniczącej w projekcie.

W KAŻDEJ MOBILNOŚCI BIORĄ UDZIAŁ INNE UCZESTNICZKI Z ORGANIZACJI PRZYJMUJĄCYCH; DODATKOWO UCZESTNICZKI Z ORGANIZACJI PRZYJMUJĄCEJ

BIORĄCE UDZIAŁ W TYM DZIAŁANIU NIE SĄ UCZESTNICZKAMI INNYCH MOBILNOŚCI.

Osoby towarzyszące uczestniczkom w tej mobilności to edukatorzy z organizacji wysyłających (inni niż w pozostałych mobilnościach, tzn. osoby towarzyszące uczestnikom mobilności

nie powtarzają się, za każdym razem jedzie ktoś inny), będący instruktorami/psychologami w projekcie. Ich zadaniem jest przede wszystkim wspomaganie uczestniczek w razie

potrzeby, głównie w bardziej skomplikowanej komunikacji w j.ang., a także obserwacja pracy instruktorów i psychologów z organizacji przyjmującej. Każdego dnia po zakończonych działaniach instruktorzy i psychologowie z org.przyjmującej i wysyłających będą wspólnie omawiać przebieg zajęć pod kątem stosowanych metod i podejść oraz ich efektów,

wymieniać się uwagami, spostrzeżeniami, będą zadawać pytania/udzielać odpowiedzi, wyciągać wnioski, dyskutować.

Zakładane rezultaty to wzrost:

- umiejętności zawodowych w grupie psychologów i instruktorów sztuki w zakresie prowadzenia zajęć kreatywno-artystyczno-psychologicznych

- świadomości nt. europejskiej wartości dodanej

- umiejętności organizacyjnych, w zakresie udzielania wsparcia podczas mobilności

- umiejętności komunikowania się w j. ang.

WOMEN 55+ Aktywności

Przydział aktywności w projekcie WOMEN 55+:

ŁOTWA :

  • robienie biżuterii z pereł, kamieni i innych naturalnych materiałów 
  • wyrabianie świec zapachowych i prostych kosmetyków z naturalnych składników

SŁOWACJA:

  • decoupage, malowanie na szkle, zdobienie porwanym papierem 
  • kreatywna fotografia cyfrowa z użyciem smartfonów)

HISZPANIA:

  • kreatywne pisanie: poezja 
  • grafika oparta na moodboard

TURCJA:

  • szydełkowanie i dziewiarstwo
  • tkanie dywanów

POLSKA: 

  • haft 
  • makrama

WOMEN 55+ O projekcie

Projekt zatytułowany "Kobiety 55+ kontra COVID-19. Wymiana dobrych praktyk w zakresie wspierania rozwoju kompetencji osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się oraz

zwiększania włączenia społecznego osób znajdujących się w niekorzystnym położeniu" jest realizowany przez 5 organizacji niezawodowej edukacji dorosłych z następujących krajów:

Polska, Słowacja, Łotwa, Turcja, Hiszpania. Opiera się na wymianie dobrych praktyk psychologów i instruktorów sztuki z każdej organizacji uczestniczącej. Wymiana ta dotyczy

wiedzy, umiejętności i postaw w zakresie rozwijania kompetencji osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się, a także zwiększania włączenia społecznego osób znajdujących 

się w niekorzystnej sytuacji. Powyższy zakres oddziaływań jest prowadzony przez duet psycholog + instruktor sztuki podczas 10 różnych warsztatów kreatywno-artystyczno-

psychologicznych:

- tworzenie biżuterii z pereł i kamieni oraz innych materiałów naturalnych

- wyrób zapachowych świec, prostych kosmetyków z naturalnych składników

- decoupage, malowanie na szkle, zdobienie wydzieranym papierem

- kreatywna fotografia cyfrowa z wykorzystaniem smartfonów

- kreatywne pisanie: poezja

- mood board art

- szydełkowanie i robienie na drutach

- tkanie dywanów

- hafciarstwo

- makrama.

 

W każdej organizacji partnerskiej w projekcie uczestniczy 60 kobiet w wieku 55+ z wykształceniem średnim lub niższym, które na skutek różnorodnych czynników powiązanych z

pandemią (np. redukcja lub pozbawienie zatrudnienia, wzmożone napięcia emocjonalne w rodzinie lub środowisku pracy i in.) doświadczyły załamania, bezsilności i/lub bezradności.

W opisywanej grupie uczestniczek pierwszorzędowym obszarem wymagającym wsparcia jest rozwój kompetencji przekrojowych osobistych (przede wszystkim w zakresie identyfikowania emocji i wyrażania ich, a także wzmacniania struktury psychicznej i potencjału do radzenia sobie z trudnościami). Drugorzędową potrzebą ww. grupy jest rozwój

kompetencji społecznych oraz w zakresie umiejętności uczenia się.

Dopełnieniem ww. działań projektowych jest mobilność edukacyjna uczestniczek, odbywająca się pod przewodnim hasłem wartości europejskich.

Oprócz zajęć dla uczestniczek w projekcie zaplanowano również szkolenia dla edukatorów prowadzących zajęcia - najpierw w ramach mobilności, a następnie 1 x na miesiąc w

formule on-line. W projekcie istotne są również działania wdrażające i upowszechniające rezultaty zarówno w partnerstwie, jak i poza naszymi organizacjami.

 

Celem projektu jest:

- przeprowadzenie ww. zajęć w ww. grupie docelowej i wymiana dobrych praktyk między partnerami w tym zakresie

- realizacja mobilności kadry i uczestniczek projektu

- badanie skuteczności tych działań

- opracowanie publikacji zbierającej program, scenariusze i wskazówki metodyczne oraz omówienie wybranych przypadków: "Program rozwoju kompetencji osobistych, społecznych i

w zakresie umiejętności uczenia się u dorosłych kobiet z wykorzystaniem działań kreatywno-artystyczno-psychologicznych"

- dzięki współpracy, wspólnym programom szkoleniowym trenerów itd. - przygotowanie kadry w naszych organizacjach do wdrożenia i wdrożenie na stałe do oferty naszych

organizacji zajęć wg ww. programu

- rozpowszechnienie programu poza partnerstwem ze szczególnym uwzględnieniem pilotażowego wdrożenia go w min. 1 instytucji kultury z otoczenia każdej organizacji (obejmie to

szkolenie kadry i wsparcie we wdrażaniu)

Na zakończenie projektu przewidujemy następujące rezultaty:

- trwały i zauważalny wzrost ww. kompetencji przekrojowych u min. 85% uczestniczek w każdej organizacji partnerskiej

- trwały i zauważalny wzrost włączenia społecznego min. 95% uczestniczek w każdej organizacji partnerskiej

- wzrost u min. 85% uczestniczek projektu świadomości nt. europejskich wartości: poszanowania godności osoby ludzkiej, wolności, demokracji, równości, praw osób należących do

mniejszości

- rozwój kompetencji zawodowych u 4 psychologów i 4 instruktorów sztuki w każdej organizacji - trenerów uczestniczących w projekcie

- po zakończeniu projektu wdrożenie do oferty edukacyjnej w każdej organizacji w sumie min. 4 warsztatów (2 dotychczasowe plus min. 2 wybrane z tych, które prowadziły organizacje

partnerskie)

- przekazanie min. 2 kolejnym psychologom i min. 2 kolejnym instruktorom sztuki wiedzy, umiejętności i postaw nabytych podczas projektu

- publikację w 5 językach rodzimych oraz w j. ang. ww. "Programu..."

- rezultaty materialne z zajęć - min. 120 prac artystycznych w każdej organizacji

- wzrost umiejętności w zakresie posługiwania się j. angielskim przez uczestniczki, edukatorów, członków zespołów zarządzających projektem

- przeszkolenie kadry edukacji dorosłych w min. 1 instytucji kultury z otoczenia każdej organizacji partnerskiej do wdrożenia programu z co najmniej 1 warsztatem, nadzór i wsparcie

we wdrażaniu programu w tej instytucji

- szereg wydarzeń upowszechniających rezultaty projektu - wystawy, wernisaże i inne.



About project:

 

"Women 55+ versus COVID-19. Exchange of good practices in supporting the development of personal and social competences and learning skills as well as increasing social

inclusion of disadvantaged people" is a project implemented by 5 adult non-professional education organizations from countries: Poland, Slovakia, Latvia, Turkey and Spain. It is based

on the exchange of good practices between psychologists and art instructors from each participating organization. Knowledge, skills and attitudes of developing personal, social and

learning competences are exchanged. Competences are also developed to increase the social inclusion of disadvantaged people.

The above interactions are conducted by the psychologist + art instructor duo during 10 different - creative, artistic and psychological - workshops:

- making jewelry from pearls, stones and other natural materials

- making scented candles and simple cosmetics from natural ingredients

- decoupage, painting on glass, decorating with torn paper

- creative digital photography with the use of smartphones

- creative writing: poetry

- moodboard-based graphics

- crocheting and knitting

- carpet weaving

- embroidering

- macrame plaiting.

The project involves 60 women aged 55+ with secondary or less education in the each partner organization, who, as a result of various factors related to the pandemic (e.g. reduction

in employment, end of employment, increased emotional tensions in the family or work environment, etc.) experienced breakdown, powerlessness and / or helplessness. In the

described group of participants, the primary area requiring support is the development of personal cross-sectional competences (mainly in terms of identifying emotions and expressing

them, as well as strengthening the mental structure and the potential to cope with difficulties). The secondary need of the above-mentioned group is the development of social and

learning skills. The above-mentioned project activities are complemented by the educational mobility of participants, led by the slogan of European values.

In addition to classes for participants, the project also includes training for educators conducting the classes. First as part of the mobility, and then once a month on-line. Also important

in the project are the implementation and dissemination activities both between partners and outside the participating organizations.

The goals of the project are:

- carrying out the above-mentioned classes in the above-mentioned target group and exchange of good practices between partners in these fields

- mobility of trainers and project participants

- testing the effectiveness of these activities

- making a publication containing: program, scenarios and methodological guidelines as well as a discussion of selected cases - "Program for the development of personal, social and

learning skills in adult women using creative, artistic and psychological activities"

- thanks to cooperation as well as joint training programs of trainers, etc. the staff in our organizations will be prepared for implementation (and permanent implementation) to the offer

of our organizations classes according to the above-mentioned program

- disseminating the program outside the partnership, with particular emphasis on its pilot implementation in min. 1 cultural institution from the environment of each organization (staff

training and support in implementation).

The following results are expected at the end of the project:

- permanent and noticeable increase in the above-mentioned cross-sectional competences of min. 85% of participants in each partner organization

- permanent and noticeable increase in social inclusion of min. 95% of participants in each partner organization

- increasing awareness of European values: respect for human dignity, freedom, democracy, equality, the rights of people belonging to minorities of 85% of the project participants

- development of professional competences of 4 psychologists and 4 art instructors in each organization (trainers participating in the project)

- each partner organization, after the end of the project, will implement in its educational offer min. 4 workshops (2 previous ones plus at least 2 selected from those conducted by

partner organizations)

- transfer of knowledge, skills and attitudes acquired during the project, min. 2 more psychologists and min. 2 more art instructors

- publication of the above-mentioned "Program ..." in 5 native languages and in English

- material results from classes - min. 120 works of art in each organization

- increasing the English language skills of participants, educators, members of project management teams

- training of adult education staff (at least 1 cultural institution from the environment of each partner organization) to implement the program with at least 1 workshop. Then, supervision

and support in the implementation of the program in this institution

- a series of events disseminating the results of the project - exhibitions etc

 

Podkategorie

Strona 3 z 7